De 10 voordelen van een radiocampagne

1. Thuis, op het werk en onderweg: vrijwel altijd is de radio in de buurt tijdens de dagelijkse bezigheden. Luisteren gaat vanzelf. Men hoeft er (bijna) niks voor te laten.

2. Radio blijft hangen en wordt langer herinnerd. Vul maar eens aan: “ja zeker de …”

3. Radio biedt de mogelijkheid om bij een relatief klein budget een hoge contactfrequentie te bereiken. De kracht van radiospots is de kracht van de herhaling.

4. Eenmaal afgestemd op een radiokanaal blijft men lang plakken. Radio heeft ook impact bij luisteraars die niet actief (onbewust) luisteren.

5. Een radiocommercial is snel te verwezenlijken, productiekosten zijn laag, is snel on-air en betaalbaar.

6. Radio biedt de mogelijkheid om dagelijks te variëren met een korte reminder van de boodschap in hetzelfde reclameblok waardoor de boodschap nog beter overkomt/blijft hangen.

7. Een radiocommercial wordt niet weggezapt.

8. Radio volgt de consument. Nog tijdens de rit naar het winkelcentrum of zelfs nog in de winkel wordt de luisteraar voor het laatst geconfronteerd met de radiocommercial. Dit kan beslissend zijn voor de uiteindelijke aankoop.

9. Radioreclame wordt herinnerd wanneer een concrete behoefte ontstaat en komt bijvoorbeeld (onbewust) van pas wanneer de consument zoekt naar alternatieven.

10. Radio is de stimulator in de mediamix en de aanjager voor je website.

Meer informatie of jouw radiospot reserveren?